• 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Поздрави !
Другите опасности са например :
1 . При реверсивна по фреон Т.П. да си повредите ТРВ-то на което сондата е хваната на вътрешният топлообменник .
В този случай на някои модели , е възможно да повредите управляващият механизъм .
Данни за това до колко градуса се нагрява сондата на ТРВ-то безопасно са трудни за намиране дори в сайтовете на производителите .
2 . Ако има монтирани защити и оправляващи органи , датчици и други , които не са предвидени да издържат на високи температури .
3 . Ако има риск да стоплите цялото устройство .
В този случай можете да си повредите пресостат за ниско налягане , течноотделител , дори да спукате нещо , което не е изчислено за високо налягане .
4 . Кондензацията в картера .

При вас не виждам такава опасност , стига да се внимава .
Идеята с гофрираната тръба е интересна , но не и много практична .
По нея могат да минат киловати топлинна мощност , но няма да се отдаде кой-знае какво на корпуса на компресора , поради много лош контакт .
Препоръчвам ви добра изолация на компресора , картерен реотан и да не се допуска изпарителя ви да се загрява от котела .
Картерният реотан когато е външен се слага ниско долу до заварката на планката за краченцата на компресора .
Тоест на най ниското и същевременно гладко място , за да може силикона/ако е силиконов / или неговите пружинки да прилепват максимално добре .

Може би някъде сте го написали вече , но пак ще помоля за точните модели на двата ви топлообменника .
kuuuuuul написа:Опааа,ако правилно съм разбрал май съм направил нещо грешно.ТО на моята ТП (въздух-вода) е тръбен и е от вън.В големите студове когато работи котела отварям ръчно трипътния вентил между тях за да се стопли ТО,опасно ли е това?Също така когато външната тем. е под 5гр циркул. помпа на ТП се включва за кратко през 10мин против замръзване,при което също ще се топли ТО тъй като инсталацията е топла от котела :?

Здравейте !
При вас целият въздушен топлообменник е на вън на студеното и фреона ще кондензира предимно в него , така че опастността намалява драстично .
На Въздух -вода компресора е винаги изолиран , за да не се губи излишно мощност и това още намалява риска .
Ако ми кажете модела на компресора и дали има монтирано подгряване на картера ще мога окончателно да ви успокоя или да ви препоръчам мерки за безопасност .
Подгряването на картера има и още едно предимство , но за него трябва да питате някой от старите техници с повече практически опит или такъв , който се е сблъсквал със казуса .
Много компресори на климатици , които са работили добре лятото не могат да тръгнат зимата . И инверторни и конвенционални .
Но ако тръгнат веднъж и не се изключват работят идеално цялата зима и на другата година пак така :)
Това се получава заради високият вискозитет на маслото , когато е студено .
Подгрявате картера с оксижена и компресора тръгва .
magi208 написа:Може би някъде сте го написали вече , но пак ще помоля за точните модели на двата ви топлообменника .


Ето такива два топлообменника с по 60 пластини съм монтирал:
http://www.bd-heatech.com/BL50_brazed_plate_heat_exchanger.htm

Прилагам и снимки на топлообменниците, както и снимки от процеса на изработка на ТП
Ясно се вижда изолацията с дебелина 25 мм, а между топлообменниците без да искам и по щаслива случайност съм я удвоил до 50мм.

П.П. все пак реших да завъртя една серпентина около компресора. Сметнах, че мога да навия 7 метра неръждаемо гофре DN12. Въпреки, че ще разчитам само на кондукция между метал-метал площа на топлообмен не е малка, делта Т да кажем 15-20 градуса, а времето часове съм убеден, че ще получа отлични резултати. Имам и термопаста...ще сложа и от нея. Външно задължително 50 мм изолация.

Все пак тази топлина ми е безплатно утилизирана от димогазовете за разлика от електрическият подгревател:-)

И не на последно място има тръпката, че не всеки го прави :)

Прикачен файл

SAM_9187.JPG

Прикачен файл

SAM_9186.JPG

Прикачен файл

SAM_9185.JPG

Прикачен файл

SAM_9180.JPG

Прикачен файл

SAM_9179.JPG
magi208 написа: Казвам се Боян и имам познания в две области . Физика и електроника .

Добре дошъл Бояне. Аз съм…, тук ме знаят като Ahmakov. Имам задълбочени знания по …,и по физика. Затова клипа , на който човека прехвърля фреона между двете бутилки ми се вижда обиден .
magi208 написа: Това е прост физичен закон в хладилната техника . Ахмаков и да го оспорва и да не го оспорва , закона си остава закон .

Двете неща си приличат, но не са едно и също нещо. Това за което спорим, си има име и се нарича Ефект на В…т. Ако си беше направил труда, да се запознаеш, с човека с когото се готвиш да влизаш в спор, щеше да видиш, че съм водил спорове за неговото съществуване и опасността от него, тук в този форум.
magi208 написа: Ако е необходимо дори ще ви направя нов клип с нагледна демонстрация на ефекта…

Аз съм за. Но да е максимално близко до това, което се случва в ТП. Затова предлагам експеримента да протече по следния начин.
Бутилка с фреон / еквивалент на кондензатора на ТП/, свързваш към ТРВ с МОР 14,2С, така че да можеш да подаваш течен фреон. След него свързваш празна фреонова бутилка /еквивалент на изпарителя/, от тези с кран за течен и газообразен фреон. Течния свързан към ТРВ, газообразния към празна фреонова бутилка , /еквивалент на компресора/, тук няма да е лошо да има наблюдателно стъкло и манометър. Всичко това на стайна температура и за да няма съмнения, една бърза проверка на температурите на бутилките, с IR термометър. Отваряш вентила на бутилката компресор, след това на бутилката изпарител и накрая на бутилката кондензатор. Наблюдаваме какво става с налягането. Включваш кантара, на който е бутилката компресор. Бутилката изпарител, поставена в някакъв съд заливаме с топла вода и наблюдаваме какво показва кантара.
Ако имаш някакви възражения ги направи преди да снимаш. Ще уточним подробностите.
magi208 написа: В случая на колегата Щоп фреона не се налага да преминава през ТРВ-то до компресора . Между компресора и изпарителя има прекрасен път на тръба ф22 без никакви пречки по пътя .

Че има прекрасен път на тръба ф22 без никакви пречки по пътя между компресора и изпарителя , е почти вярно, но за да стигне до изпарителя някой трябва да го пусне. Защото като няма в изпарителя, няма какво да ходи в компресора.
magi208 написа: Другите опасности са например :
1 . При реверсивна по фреон Т.П. да си повредите ТРВ-то на което сондата е хваната на вътрешният топлообменник .
В този случай на някои модели , е възможно да повредите управляващият механизъм .
Данни за това до колко градуса се нагрява сондата на ТРВ-то безопасно са трудни за намиране дори в сайтовете на производителите .
2 . Ако има монтирани защити и оправляващи органи , датчици и други , които не са предвидени да издържат на високи температури .
3 . Ако има риск да стоплите цялото устройство .
В този случай можете да си повредите пресостат за ниско налягане , течноотделител , дори да спукате нещо , което не е изчислено за високо налягане .

1. Много спорен момент. При положение, че масово се ползва обезкрежаване с горещи пари, които могат да имат температура и над 80С. Данни се намират, поне аз нямам проблем с намирането им.
2. Ако не са предвидени за работа при тези условия, производителя няма да ги монтира в изделието.
3. При положение, че цялото изделие се проверява дали пропуска от някъде на налягане по високо от работното.
Но при самоделка, ако се използва нещо, което не е изчислено за дадените условия на работа, аварията си е напълно в реда на нещата.
magi208 написа: По нея могат да минат киловати топлинна мощност , но няма да се отдаде кой-знае какво на корпуса на компресора , поради много лош контакт .

Също спорен момент, колко точно ще отдаде на корпуса на компресора . Аз бих заложил, че ще го загрее и то много.
magi208 написа: Подгряването на картера има и още едно предимство , но за него трябва да питате някой от старите техници с повече практически опит или такъв , който се е сблъсквал със казуса .
Много компресори на климатици , които са работили добре лятото не могат да тръгнат зимата . И инверторни и конвенционални .
Но ако тръгнат веднъж и не се изключват работят идеално цялата зима и на другата година пак така
Това се получава заради високият вискозитет на маслото , когато е студено .
Подгрявате картера с оксижена и компресора тръгва .

Подгряването на картера на компресора има приложение в хладилната и климатичната техника, но не е панацея. Има случаи в които не е необходимо.
Да това се наблюдава, когато се опитат да включат климатика при температури под -15С, след като не е работил няколко месеца. Маслото при тази температура има вискозитет като на по рядък пчелен мед. Най често причината е, че няма кой да чете инструкциите. Хората са написали какво се прави в такива случаи. При конвенционалните, има монтиран нагревател, но той е така свързан, че работи заедно с компресора или никъде не е свързан. И реално няма подгряване. Решението е правилното свързване на нагревателя, включване изчакване поне 6 часа за подгрев и чак тогава старт на климатика. При инверторните има подгряване, чрез подаване на ниско напрежение към намотките на компресора, то става по бързо. Е има модели и без такова подгряване и те трудно ще стартират, ама кой за каквото платил. Отделно климатика не е отоплителен уред, който се пуска за Нова година. Ако се пусне при първото застудяване октомври месец и не се спира, няма да има проблеми.
Това с горелката е шедьовър. Подгрявате картера с оксижена и компресора тръгва. Да ,боята обгаря, тръгва ръждата и след нея и компресора си тръгва за …
Бояне, имате много сходен, да не кажа еднакъв начин на писане с magi208. Някъде към 95,73% съм сигурен, че тя пише. Ако бъркам, извинявай...
Уточняващите въпроси, не са риторични. В някой правя намек, за нещо което се пропуска или търся диалог ...

Прикачен файл

TX3.jpg
TX3.jpg (29.17 KиБ) Видяна 128 пъти
Ahmakov написа:Че има прекрасен път на тръба ф22 без никакви пречки по пътя между компресора и изпарителя , е почти вярно, но за да стигне до изпарителя някой трябва да го пусне. Защото като няма в изпарителя, няма какво да ходи в компресора.
...



Следва въпрос от мен:
ако фреона ( 2,4 килограма в моя случай ) не е в изпарителя, къде е? :)
magi208 написа:
kuuuuuul написа:Опааа,ако правилно съм разбрал май съм направил нещо грешно.ТО на моята ТП (въздух-вода) е тръбен и е от вън.В големите студове когато работи котела отварям ръчно трипътния вентил между тях за да се стопли ТО,опасно ли е това?Също така когато външната тем. е под 5гр циркул. помпа на ТП се включва за кратко през 10мин против замръзване,при което също ще се топли ТО тъй като инсталацията е топла от котела :?

Здравейте !
При вас целият въздушен топлообменник е на вън на студеното и фреона ще кондензира предимно в него , така че опастността намалява драстично .
На Въздух -вода компресора е винаги изолиран , за да не се губи излишно мощност и това още намалява риска .
Ако ми кажете модела на компресора и дали има монтирано подгряване на картера ще мога окончателно да ви успокоя или да ви препоръчам мерки за безопасност .

Тук е описана моята ТП viewtopic.php?f=23&t=40532 или http://www.ebay.de/itm/Meeting-MD50D-Luft-Wasser-Warmepumpe-Luftwarmepumpe-18-KW-Neuware-/371980494552?var=&hash=item569bc3e6d8:g:YHgAAOSwpONZP7DU
Здравейте господин Ахмаков !

Значи имате задълбочени познания по физика .Чудесно !
Тогава не виждате ли от къде при термопомпата на Шоп ще премине фреона , за да кондензира в компресора , след като изпарителя и кондензатора са топли , а компресора студен ?
Нали това е условието ?
Шоп работи на котел , компресора е изстинал и ако се стопли и изпарителя дали има опастност от кондензиране на фреон в компресора

Това , че в затворена система с наличие на фреон в течна фаза ще се кондензира фреон там където системата е студена и ще се изпарява там където е топла е основен принцип .

Колегата Шоп не твърди , че има задълбочени познания по физика но го видя веднага . И ви попита след като запали котела и има 2,4 килограма фреон в системата къде отива фреона ?
Погледнете му снимките и преценете вътрешният обем на цялата система .
Определено вече в кондензатора няма течна фаза , в противен случай там налягането би било 46,7 бара при неговия 90 градусов тест .
По това мисля , че сме на едно мнение нали ?

Тогава според вас къде е ?
Да , ето ви коректна и максимално проста постановка , която отговаря на този случай :
Обем , който нагряваме и в него има течна фаза хладилен агент и обем , който охлаждаме , свързани един с друг посредством тръба ф22 .
Приемам , че имате задълбочени познания по физика . Аз говоря за проста термодинамика . Вие може би имате предвид някакъв по-сложен и труден за схващане процес , който според вас ще попречи на трансфера да се извърши по линията на най-малкото съпротивление от изпарителя в компресора .
Обяснете ми го моля .

За всички останали бих желал да обясня какво точно се случва при термопомпата на колегата Шоп .

Когато спре термопомпата и запали котела , във до скоро работещият кондензатор и филтъра на системата е повечето наличен фреон .
След спирането на компресора започва процес на изравняване на наляганията през ТРВ-то към изпарителя и след него входа на компресора , защото това ТРВ има функцията изравняване . Тоест се запазва естествената посока на изтичане на течност от изхода на кондензатора към входа на изпарителя . През изхода на компресора на обратно не може , защото има еднопосочен клапан .
Понеже компресора е все още горещ основното количество фреон вече се намира в изпарителя , кондензатора и филтъра .
Когато котела нагрее кондензатора и последните остатъци течна фаза кипват и през изравняването на ТРВ-то постъпват в изпарителя .
За това в кондензатора налягането не се вдига до съответстващото за тази температура от 46,7 бара .
Остава малко количество течност във филтъра , ТРВ-то и тръбите до изпарителя .
От тук започва опастността , за която говорим :
Ако след като не се ползва компресора неговият корпус изстине , а по някаква причина изпарителя се стопли , то фреона ще се прехвърля в корпуса на компресора през дебелата тръба , която ги свързва .
Прехвърлянето е под формата на нагрети пари , които кондензират върху студена повърхност .
Последна промяна от magi208 на нед окт 15, 2017 4:13 am, променено общо 2 пъти.
шоп написа:П.П. все пак реших да завъртя една серпентина около компресора. Сметнах, че мога да навия 7 метра неръждаемо гофре DN12. Въпреки, че ще разчитам само на кондукция между метал-метал площа на топлообмен не е малка, делта Т да кажем 15-20 градуса, а времето часове съм убеден, че ще получа отлични резултати. Имам и термопаста...ще сложа и от нея. Външно задължително 50 мм изолация.

Все пак тази топлина ми е безплатно утилизирана от димогазовете за разлика от електрическият подгревател:-)

И не на последно място има тръпката, че не всеки го прави :)


Е тази логика няма как да се оспори. При часове работа температурите дори може да се изравнят :)
Все пак помисли малко за някакъв вид контрол на температурата . димните газове могат да бъдат много горещи .
kuuuuuul написа:
magi208 написа:
kuuuuuul написа:Опааа,ако правилно съм разбрал май съм направил нещо грешно.ТО на моята ТП (въздух-вода) е тръбен и е от вън.В големите студове когато работи котела отварям ръчно трипътния вентил между тях за да се стопли ТО,опасно ли е това?Също така когато външната тем. е под 5гр циркул. помпа на ТП се включва за кратко през 10мин против замръзване,при което също ще се топли ТО тъй като инсталацията е топла от котела :?

Здравейте !
При вас целият въздушен топлообменник е на вън на студеното и фреона ще кондензира предимно в него , така че опастността намалява драстично .
На Въздух -вода компресора е винаги изолиран , за да не се губи излишно мощност и това още намалява риска .
Ако ми кажете модела на компресора и дали има монтирано подгряване на картера ще мога окончателно да ви успокоя или да ви препоръчам мерки за безопасност .

Тук е описана моята ТП viewtopic.php?f=23&t=40532 или http://www.ebay.de/itm/Meeting-MD50D-Luft-Wasser-Warmepumpe-Luftwarmepumpe-18-KW-Neuware-/371980494552?var=&hash=item569bc3e6d8:g:YHgAAOSwpONZP7DU


Компресора е изолиран и има картерен реотан . Предполага се , че управлението му е коректно , а не го пускат едновременно със старта на компресора .Това може да го проверите лесно като пипнете компресора под изолацията , ако имате лесен достъп . Подавате му захранване за 1 час без да го стартирате .Спирате захранванетио и тогава пипате .
Извинявам се , че обяснявам по този начин , но съм виждал кабел под напрежение с протрита изолация на фабрична машина .
Ако не е с независимо управление може да му сложите термостат .
Личното ми мнение е , че едва ли има сериозна опасност от това , че си пускате помпата против замръзване . Ако картерният реотан се управлява некоректно може да имате износване на компресора ако се окаже , че го стартирате студен .
Някои производители дори го оставят винаги да работи и се спира само когато компресора се включи .
Според мен това е по-коректно от това да се пусне компресора студен , когато не им се дават пари за температурен контрол .
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Отопление”