• 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 32
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Та като изключим опитите на един или двама колеги да го изкарат нещо космически сложно и само за избрани да се върнем на датчика .
Прикачен файл:
Датчик.jpg
Датчик.jpg (28.46 KиБ) Видяна 150 пъти

Най сигурно е да се ползва готова букса от компресор , каквато имате . Ако нямате просто минете през някой хладилен сервиз и поискайте дефектен компресор от климатик ...каквото имат. Няма значение дали е 7000 btu или 50000 .
Буксата е около ф30 . Казвам около , защото е заварена за корпуса . Вие я изрязвате със диск за метал , зааедно със доста от самият корпус . След това по фино със някакво дремелче почиствате остатъците от заварката .
По принцип са много здрави , но все пак се съобразявайте , че пиновете минават през стъклени спойки с метала .
Накрая ще ви остане кръгче като на първата картинка със правилна кръгла периферия и три пинчета сис точковани на тях пластинки .
Вие калайдисвате от вътрешната и страна , където няма пластинки - на втората картинка .
След като са калайдисани просто поставяте пиезоелектрика с основата върху крачетата и запоявате само 2 от тях за основата .
След това с клещи резачки клъцвате третото краче с около 5 милиметра и от другата страна на пиезоелектрика обикновено има запоена жичка , която запоявате към него , заобикаляйки пиезоелектрика . Тази жичка я заголвате и и надявате термосвиваем шлаух или я подменяте със лакирана жица ./шлауха и лака издържат на фреон , но не и доста от кабелните изолации /
Сега вече си изработвате корпус на струг по последната картинка , според размера , който се е получил .
Той се състои от издълбан бронз , оформен като чашка в резба в долният край и резбова втулка , която се навива в него , за да притисне буксата към "О" пръстена в краят на площадката след резбата .Пръстена е в кафяво , пиезото в червено , спойките в зелен цвят а металните елементи в черно . При тази схема уплътнението е само между пръстена и буксата и няма нужда да се уплътнява резбата .
Налягането действа на пиезото от всички страни и не може да го деформира .
Размери не са дадени , защото не се знае каква букса ще си намерите , нито пък колко ще остане от нея след зачистването .
Въпреки , че се получава нещо мъничко - ориентировъчно ф40 на дължина 40-50 мм , не работете със дебелина на стената на бронза под 5 мм . Ако е стомана може да се използва и 3 мм , но не по-малко .Резбата да е с поне 10 витки примерно по 0,75 .
Последна промяна от magi208 на вт окт 03, 2017 11:44 pm, променено общо 1 път.
magi208 написа:Нямам намерение да се занимавам с колегата Ахмаков , нито с неговият подгласник .
Това е обществен форум и всеки има право да пише , а това да разбереш кога не си желан и да се съобразиш е въпрос на възпитание .
Ако до сега не са разбрали , че не са желани в тази тема аз няма как да им го обясня .

Маги, това дали ще пиша или не, е мой избор и не зависи от това, дали ти го желаеш или не. Нарича се Свобода на словото, дано ти говори нещо. А това да кажеш на някого, че материата с която се опитва да занимава аудиторията не е на нужното ниво, се нарича прямост.

magi208 написа: По-лошото в случая е умело поднесената дезинформация по основни положения в материята , които ще изкоментирам .
1 Този компресор е предвиден да работи на 50 или на 60 херца . Факт , изрично упоменат от завода производител ...
3 Този компресор работи надеждно от 300 до 430 волта . Може на някой да му се струва странно , на други да не им харесва но е факт .

Добър опит за измъкване, но несполучлив. Ако не помниш, прочети какво си написала.
Ahmakov написа:
magi208 написа:От Копеланд не знаят къде ще попадне компресора , който са произвели , нито кой ще го ползва .
Може да работи на 430 волта трифазно , но не бива да спира и на 300 . Може да попадне в страна където честотата е 60 херца , може и на 50. На всичкото отгоре аз мога да искам да го ползвам на 30 бара високо , някой друг клиент пък иска да го ползва на 15 бара .
За да отговорят на всички изисквания от завода го презапасяват много . Така покриват по-широк кръг потенциални клиенти .

Не Маги, в грешка си. От завода разработват серии от компресори, които да покриват специфичните изисквания на клиентите. После организират семинари, където обучават проектанти, как правилно да се подбере точния компресор и той да работи в рамките на разумното

Посочи кой точно тип ел.двигател, може да работи от 300 до 430V, за твое улеснение съм ти качил таблица. Имаш ли идея на 300V какъв ще е тока, а въртящия момент, а чувала ли си как двата охлюва се разделят и как се държи ел.двигателя в такъв момент?
Това, че има модели, които могат да работят на 50 и 60Hz е така. Ако можеш, цитирай къде твърдя обратното.

magi208 написа:2 Този компресор работи с три различни марки фреон : R134 , R22 и R407 . Ако погледнем режимите на 134 и 407 веднага става ясно колко е огромен диапазона на употреба при драстично различаващи се режими и налягания . В някои случаи се препоръчва смяна на маслото и нищо друго не се пипа по компресора !

Не Маги, това не е презапасяване, това е работен диапазон, в който производителя дава гаранция за нормално функциониране на компресора.
Ако е презапасяване, защо не дават компресорите на R410А, да работят и на R134а или на R407С?
Това със смяната на маслото, РИОКОЗ Пловдив много ще му се зарадват...

magi208 написа:4 Маркираното в червено е абсолютно вярно !

Да и един мърмот завива шоколади ...

magi208 написа:И тук вече се налага въпроса : Господин Ахмаков запознат ли е с гореизложените факти ?
Според мен е запознат . Тогава се налага следващият въпрос : Защо ги оспорва ?
Оставям отговорите на вас . Всеки е достатъчно умен за да си отговори .

Да... дано да могат да си отговорят.
Така, разбрахме че тия си произвеждат едни компресори и не знаят, на кой ще ги продадът и как ще ги експлоатират, ами да видим и тия дето произвеждат TRV та и не знаят, как трябва да се монтират и подвеждат шопа.
Ами питайте бе хора, magi208 ще ви каже!!!
Само да вметна, че е от сервизна документация, от сайта на производителя.
magi208 написа:Тук просто го копирам , защото както е изестно от предишни теми има навика да си коригира писаниците .

Би ли посочила конкретно. Когато има редакция, това се отразява под мнението.

Прикачен файл

mc.jpg
mc.jpg (52.91 KиБ) Видяна 144 пъти

Прикачен файл

TRV.jpg
TRV.jpg (22.27 KиБ) Видяна 144 пъти
Еййй,пак почнахте :-D Това изобщо не ни помага.
kuuuuuul написа:Еййй,пак почнахте :-D Това изобщо не ни помага.


Така е .
Има проблем с форума . Мисля , че идеята "направи си сам" започва да се измества към "нищо не можете да си направите сами , но тук можем да ви препоръчаме кой да ви го направи срещу заплащане"
От тук нататък всяка публикация в тази тема на Ахмаков ще доведе до следните две неща :

1 . Той ще се доближи с една крачка до крайната си цел . Да няма кой да помага на желаещите да си направят Т.П. сами .
2 . Аз ще си направя услугата да спра да си тровя нервите излизайки от форума за винаги .

Доказала съм се многократно пред водещи световни фирми , реализирайки техни обекти в България и нямам никакво намерение да слизам на нивото на спора .
И понеже имам усещането , че за последен път ще пиша в този форум , На сбогуване ще ви покажа как точно се прави дезинформацията :
Избира се специфичен казус , който няма как да е широкоизвестен . Сондата на ТРВ-то и как се поставя.
Пропуска се някоя важна подробност , която иначе би променила нещата :)

Така че да кажа пак : Тя се поставя в този случай точно както съм написала .
И да се агументирам :

Нейното положение се изчислява спрямо диаметъра на смукателната тръба .
Смукателната тръба на този компресор е 22,2 милиметра или 7/8 инча .


Ето какво правило е в сила в този случай :
Прикачен файл:
Thermal_Expansion_Valves_0410_DJFc1.jpg
Thermal_Expansion_Valves_0410_DJFc1.jpg (29.15 KиБ) Видяна 108 пъти

Прикачен файл:
Thermal+bulb+mounted+on+top+of+the+line.jpg
Thermal+bulb+mounted+on+top+of+the+line.jpg (100.67 KиБ) Видяна 108 пъти

https://inspectapedia.com/aircond/Thermostatic_Expansion_Valve_Repair.php
https://highperformancehvac.com/txv-thermostatic-expansion-valve/
http://hvac-talk.com/vbb/showthread.php?1963651-Sporlan-Tech-Tip-12-Solutions-for-Fixing-Common-TEV-Problems&styleid=41

Във окончателното решение към коя позиция да се премине има и още фактори , които преценявам на ум , преди да дам препоръка на някого . Не ги коментирам на дълго и широко , за да не ви отегчавам , но в случая на колегата Шоп това е правилният монтаж , и той съвпада с мнението на експертите .

След това Дезинформацията , която звучи убедително се позамазва малко с общи приказки и персонални нападки .
@magi208, дано решението ти не е крайно, на мен лично много си ми помогнала, предполагам и на много други.

Вчера купих манометричен блок и утре ще правя замерваня на градуси и налаганя. Надявах се с твоя помощ да настроя ТП да работи още по-добре.

Завъртях термо балона на ТРВ то както ти написа и може и да си внушавам, но работата е една идея по-добра. Амперите може би спаднаха с 0,5 до 1А, но за послдното не съм много сигурен. Тока от няколко дни при мен е с променящо се напрежение 220-240 волта. Лятото беше 238+- 2V

Ако ти е неприятено да пишеш тук мога и на лично съобщение да ти изпратя данните от температури и наляганя за да получа съвет.
Поздрави!
шоп написа:@magi208, дано решението ти не е крайно, на мен лично много си ми помогнала, предполагам и на много други.

Вчера купих манометричен блок и утре ще правя замерваня на градуси и налаганя. Надявах се с твоя помощ да настроя ТП да работи още по-добре.

Завъртях термо балона на ТРВ то както ти написа и може и да си внушавам, но работата е една идея по-добра. Амперите може би спаднаха с 0,5 до 1А, но за послдното не съм много сигурен. Тока от няколко дни при мен е с променящо се напрежение 220-240 волта. Лятото беше 238+- 2V

Ако ти е неприятено да пишеш тук мога и на лично съобщение да ти изпратя данните от температури и наляганя за да получа съвет.
Поздрави!


Това ви ускорява реакцията и намаля вероятността от мокър ход на компресора особено , когато няма течноотделител .
Може леко да занижи консумацията , ако преди това сте имали известно количество течна фракция до входа на компресора .
Но проблема все още не е открит . При този компресор входа на самият компресорен механизъм е поставен на много хитро измислено място . /всъщност при Копеланд много от нещата са хитро измислени /Ако ви е интересно мога да ви го снимам отворен и разглобен и много неща ще ви се изяснят . Едно от тях е това , че течната фаза е опасна и за този компресор . В много по-малка степен от да кажем при Дансос перформер , но пак е опасна . Попадайки в картера тя разпенва маслото и компресора се маже със маслено фреонова пяна , а не както трябва само с масло . Само от настройката на ТРВ-то дори можете да вкарате толкова неизкипял фреон в компресора , че да повдигнете маслото над фреона и да предизвикате мазане на чист фреон .
При вас това е много малко вероятно да се случи заради ниското количество , но много колеги успяват да го постигнат .
Все още въпреки това не сте предпазени от разпенване при старт , което се решава с картерен реотан . Мога да ви подаря , ако нямате .
След това когато на пролет правите подобрения по машината може да се инсталира възвратна маслена линия ,която удължава ресурса на компресора .
За онази система , за която ви казах по-горе с клапаните . Има я на всички стари съоръжения и на скъпите нови . Света върви към комерсиализация и все повече изделия се гледа как да бъдат направени по-евтино .
Ето какво препоръчва Емерсон / собственика на Копеланд / на схемата се вижда системата , за която говоря .
Прикачен файл:
20141124_139b0c.jpg
20141124_139b0c.jpg (39.74 KиБ) Видяна 80 пъти

А ето как го проектирам аз и как се изпълнява :
Прикачен файл:
Хидро-термален-агрегат-GT80VRV-3-N-e1403729743868.jpg

Ако могат корифеите може да се позабавляват да открият разлики .
И предварително ще ги успокоя . Това ми е от ранните години на проектиране на топлотехника .
Модела е стар , но доказал се във времето и все още се произвежда .
Да , имам право да публикувам стари модели .
Маги, какво е предназначението на картерният реотан?

При мен ТП е монтирана в техническо помещение с 3000 литра бойлери и два котела. Всичко е изолирано, но понеже и питбула обича да спи там е топличко. Около 20-22 градуса. Имам ли нужда от такъв реотан?

Каква му е консумацията? Ако имам нужда от реотана с радост бих приел подаръка:-)))

Все още не съм изолирал компресора, ще го направя с микропореста гума с дебелина 15-20 мм.

Четох че за компресори ZR температурата на картера не трябва да превишава 93 градуса, а на главата 177
Сложил съм датчици и съм в пъти по-далеч от тези температури при които ще се задейства защитата да компресора, но все пак има ли опасност изолацията да влоши работата?

:? :? :? Защо производителите не изолират фабрично компресорите? Тръба се изолира лесно, а такава изолация като от твойте снимки на вид аз не бих докарал.
шоп написа:Маги, какво е предназначението на картерният реотан?

При мен ТП е монтирана в техническо помещение с 3000 литра бойлери и два котела. Всичко е изолирано, но понеже и питбула обича да спи там е топличко. Около 20-22 градуса. Имам ли нужда от такъв реотан?

Каква му е консумацията? Ако имам нужда от реотана с радост бих приел подаръка:-)))

Все още не съм изолирал компресора, ще го направя с микропореста гума с дебелина 15-20 мм.

Четох че за компресори ZR температурата на картера не трябва да превишава 93 градуса, а на главата 177
Сложил съм датчици и съм в пъти по-далеч от тези температури при които ще се задейства защитата да компресора, но все пак има ли опасност изолацията да влоши работата?

:? :? :? Защо производителите не изолират фабрично компресорите? Тръба се изолира лесно, а такава изолация като от твойте снимки на вид аз не бих докарал.


Когато системата е стояла дълго време изключена навсякъде в нея има втечнен фреон . В картера също . Известна част дори разтворена в маслото . При включване той кипва и маслото се пени . Това скъсява живота на компресора .
Ако фреона в картера е много дори е възможно да повредим компресора с първото включване .
Ето тук е добре обяснено : https://en.wikipedia.org/wiki/Crankcase_heater
Колкото по-голям е компресора , толкова по лоши могат да са последствията .
Ако монтирате например голям чилър на Митсубиши , в инструкцията пише да се захрани електрически и да се стартира на следващият ден .
Всъщност вероятността за най-лошият сценарий е ниска , но много боли , когато човек изтегли късата клечка .
Когато системата веднъж е "загряла" и работи с почивки от да кажем половин час , корпуса на компресора за това време много трудно може да изстине под температурата на вашият изпарител , за да се прехвърли фреон от него в картера .
От кондензатора имате малък трансфер , който съвсем ще изчезне , след изолацията , защото след спиране компресора дълго време ще се явява най-топлият компонент .
Реотаните са с малка мощност . И въпреки това аз предпочитам такива със вграден регулатор . Ако на човек му се вижда скъп , може да си сложи термостат настроен на 35-45 градуса . По този начин след като компресора е "загрял" реотана вече не се включва.

Някъде по темите ви бях видяла да пишете , че охлаждането на този тип компресори става чрез фреона .
Това е абсолютно вярно . Повърността на херметичният корпус може да отдаде твърде малко топлина на фона на мощността на компресора .
Но ... отдаване има . За това и не ги продават изолирани . Продават изолация за тях , но отделно .
Вие може да сте го купили за да изработите климатик за охлаждане , хладилна инсталация , централа за плюсовите витрини на някой супермаркет ....Или дори Т.П. вода вода само за охлаждане .
В тези случаи изолацията на целият компресор не само , че е излишна , а дори може да пречи .

Хич да не ти пука за външният вид на изолацията . И грозна и красива все ще работи по същият начин .
@magi208, благодаря!

Много работи ми се изясниха...и за втечняването и за картера и за изолацията.

Хм...колко съм бил глупав :) разбира се, че при хладилни машини и охлаждане механичната и ел. топлина от компресора се явява нежелана и трябва да се отървем от нея. Ето защо компресорите не се продават изолирани фабрично:-)

magi208, един конкретен въпрос за моята система.
ТП е свързана последователно в системата за отопление преди котел на твърдо гориво. Тези дни чистя двора от дървени строителни отпадъци и паля котела.

Проблем ли е за ТП, че през кондензатора и преминава затоплена вода с температура 60-70 градуса?
ТП е включена в захранването и настроена на 35 градуса и съответно не работи компресора, а само цирк. помпа. Нямакде към 02 часа температурата на водата в системата пада до 30 и ТП включва.

Предполагам в кондензатора няма никакъв фреон и ТП не вдига наллягане, веднъж изсилих котела до 85 градуса за да видя дали няма да се включи защитата по високо налягане но проблеми никакви.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 32

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Отопление”